DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Ayakkabı Pazarlama Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MATU 210
Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencileri pazarlama kavramı ve işletmelerde pazarlama yönetiminin temel kavramları hakkında bilgi sahibi yaparak, tasarım hazırlarken ve sunarken tüketicinin taleplerini dikkate almaları sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlamanın önemini değerlendirebilecek,
  • Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek,
  • Moda pazarlaması ile ilgili yöntemleri belirtebilecek,
  • İnternet pazarlaması gibi güncel pazarlama anlayışlarını açıklayabilecek,
  • Ayakkabı sektöründe pazar araştırması yapabilecektir.
Ders Tanımı Pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama biliminin tarihsel gelişimi, pazarlama anlayışı ve yeni trendler, moda pazarlaması, pazarlama çevresi, stratejik pazarlama, pazar araştırması, pazar bölümlendirme, internette pazarlama ve pazarlama yönetimi.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 1
2 Tarihsel gelişim içerisinde insan, moda ve ayakkabı ilişkisi İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 2
3 Modada ayakkabı pazarlaması nedir? İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 3
4 Modada ayakkabı pazarlaması ve ürün İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 4
5 Modada ayakkabı pazarlaması ve marka İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 5
6 Modada ayakkabı pazarlaması ve fiyat İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 6
7 Modada ayakkabı pazarlaması ve dağıtım İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 7
8 Ara sınav -
9 Modada ayakkabı pazarlaması ve tutundurma İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 8
10 Niş pazarlama: ‘Kinky Boots’ film incelemesi İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 9
11 Hazır giyim sektöründe moda pazarlama yapısı ve stratejileri İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 10
12 Ayakkabı sektörü İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 11
13 Tüketim toplumunda moda, ayakkabı ve tasarım ilişkisi İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 11
14 Sunumlar İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 12
15 Dersin gözden geçirilmesi İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009. Bölüm 1-12
16 Final
Ders Kitabı İsmet Mucuk, Pazarlama İlkeleri, 17. Baskı, Der Yayınları, İstanbul, 2009.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
6
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
88

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

X
2

İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir.

3

Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır.

4

Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir.

X
5

Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir.

X
6

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
7

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir.

8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir.

9

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir.

X
10

İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest